Percy Jackson och olympierna
Efter att Halvblodslägrets gräns attackeras ger Percy Jackson sig ut på en episk odyssé in i Monsterhavet i jakt på sin bästa vän Grover och det enda som kan rädda lägret – det gyllene skinnet. Med hjälp av Annabeth, Clarisse och cyklopen Tyson är Percys överlevnad nyckeln till att stoppa Luke, titanen Kronos och deras förestående plan att störta Olympus.