Europas födelse
Europa är en fantastiskt mångskiftande plats. Det sträcker sig från det frusna Arktis i norr helt ner till Afrikas kust. Dess storslagna historia involverar kolliderande kontinentalplattor, vulkanutbrott, istider och även kraftiga asteroidnedslag. Den här serien utforskar Europas geologiska förflutna och nutid.