Queens
På sex avlägsna och vackra platser på vår planet finns drottningdömen som styrs av de mäktigaste ledarna i djurvärlden. Dessa drottningar är systrar, ensamstående mödrar, mormödrar. "Queens" berättar för första gången deras historier om motståndskraft, styrka, kärlek och förlust. Ett sista avsnitt hyllar kvinnorna som gör stora ansträngningar för att dokumentera och skydda våra djurdrottningar.