Shardlake
Året är 1536. Advokaten Matthew Shardlakes liv ställs på ända när Thomas Cromwell skickar honom att undersöka ett mystiskt dödsfall i det avlägsna klostret Scarnsea. Bedrägeri, svek och korruption är utbrett, och det står snart klart att mordet inte alls är det första. Shardlake dras in i ett nät av lögner som hotar inte bara hans integritet utan också hans liv. Detta spännande deckardrama är baserat på de internationellt erkända mordhistorierna om ätten Tudor, av C.J. Sansom.