X-Men '97
När serien nu fortsätter har de heroiska mutanterna i X-Men skingrats i olika tidsepoker, och kämpar för att lyckas ta sig hem. Samtidigt tillbaka på 1990-talet börjar nya ljusskygga fiender och mutantintoleranta strömningar växa fram i X-Mens frånvaro.
Forge och Bishop smider en ambitiös plan för att rädda X-Men som har skingrats i tiden.
Efter E-dagen försöker en hemlig paramilitär styrka att fylla tomrummet efter X-Men.
Planen att rädda teamet i forntidens Egypten vänds upp och ner av en oväntad besökare.
En allians mellan X-Men och En Sabah Nur knakar i fogarna när Rama-Tut söker den ultimata makten.
Wolverine, Morph och en brokig skara forna rivaler möter det senaste experimentet från Weapon X.
Polaris, en f.d. X-Man, återvänder till Xaviers institut när ett nytt hot uppenbarar sig på campus.