Maymun Krallığı
Ormandaki antik kalıntılarda yaşayan genç bir maymun ve oğlu için hayat bir maceradır. Ancak ailesi evlerinden ayrılmak zorunda kalınca onları tuhaf yeni yaratıklarla dolu yeni ortamlarında koruma işi bu epik Disney filminde genç anne maymuna düşecektir.
Güney Asya ormanlarındaki antik yıkıntılarda geçen "Maymun Krallığı"nda, zeki ve becerikli altın başlı maymun Maya için hayat bir maceradır. Maya'nın hayatı, oğlu Kip'in geniş ailesine katılmasıyla tamamen değişir.Tüm aileler gibi Maya'nın ailesi de renkli kişiliklerle doludur ve Maya, oğlunun sosyal merdivene tırmanmasına yardım etmekte kararlıdır. Uzun zamandır yaşadıkları Castle Rock'taki evleri, güçlü komşu maymunlar tarafından ele geçirilince, Maya'nın bütün ailesi ayrılmak zorunda kalır. Burada Maya, hayatta kalma becerisini ve yaratıcılığını kullanarak ailesine tuhaf yeni yaratıklar ve tedirgin edici bir ortam içerisindeki el değmemiş kaynaklara ulaşmada liderlik eder. Sonunda hepsi Castle Rock'ı geri almak için birlikte çalışmalıdır; ancak bu şekilde Maya, oğlunun geleceği için kurduğu hayalleri gerçekleştirebilecektir.