Sevimli Canavarlar İş Başında
Tylor Tuskmon, Canavarlar Üniversitesi'nden birincilikle mezun olur ve hayalindeki iş olan Korkutuculuk'u yapmak üzere Sevimli Canavarlar'a gider... ya da başka bir iş. İşe başlayacağı gün onların Korkutucu istemediğini öğrenir.. onlar Şakacı aramaktadır! Tylor, geçici olarak Canavarlar Fabrikası Hizmet Takımı'nda işe başlar. Bu değişiklik Tylor'ın planını altüst eder, ama onun artık yeni bir hedefi vardır: Şakacı olmak.
Tylor Tuskmon, Canavarlar Üniversitesi Korku Fakületisini birincilikle ve Korkunç Onur Derecesi'yle bitirir. Tylor, Shockington İlkokulu Korku Oyunu'nda herkesi korkuttuğundan beri, idolü James P. Sullivan gibi bir Korkutucu olmanın hayalini kurmaktadır. İşte şimdi bu hayal gerçekleşmek üzeredir.... ya da değildir. Hayalindeki iş olan Korkutuculuk'u yapmak üzere Sevimli Canavarlar'a gittiği gün, artık korkutma yapılmadığını, yerini güldürmenin aldığını öğrenir! Onlar artık Korkutucu aramamaktadır.... Şakacı aramaktadır! Yine de her şey bitmiş değildir. Tylor, geçici olarak Canavarlar Şirketi Hizmet Takımı'nda (MIFT) işe başlar ve burada Canavarlar Üniversitesi'nden bir arkadaşı da dahil olmak üzere bir grup uyumsuz tamirciyle birlikte çalışır. Bu değişiklik Tylor'ın hayalini altüst eder... ama artık onun yeni bir hedefi vardır: nasıl komik olabileceğini öğrenmek ve bir Şakacı olmak. "Sevimli Canavarlar İş Başında", Tylor Tuskmon'ı ve onun Şakacı olma hayalinin hikayesini anlatmaktadır, aynı zamanda onun Canavarlar Şirketi'nin ayakta kalmasını sağlayan ekiple, yani MIFT'le olan maceralarını da ele alır.
Tylor, Korkutucu olmak için Canavarlar Şirketi'ne gelir, ama orada korku değil kahkaha aranmaktadır.
Tylor, MIFT'teki ilk tamir işine gider. Mike ve Sulley, bir insan bebeğe göz kulak olur.
Tylor ve Duncan, yanlışlıkla şehrin elektriğini keser ve bunu bir müfettişten gizlemeleri gerekir.
Tylor, Fritz'in birini kovmak zorunda olduğu gün MIFT'in en sevdiği makineyi bozar.
Tylor, Canavarlar Şirketi'nde yapılan Minik Canavarlar Günü'nde Şakacılık'a terfi etme şansı bulur.
Tylor mükemmel bir MIFTçi olmak için uğraşır ama işler korkunç şekilde ters gider.
Tylor hayallerine ulaşır ve Şakacılık'a terfi eder... ancak MIFT'ten ayrılacağı için üzülür.