Breakaway
Maya Moore, dünyanın en iyi kadın basketbol oyuncularından biriyken dikkate değer bir nedenle spordan ayrıldı: haksız yere hapsedildiğine inandığı bir adam için savaşmak. Breakaway, adalet arayışını ve iki insanın hayatını sonsuza dek değiştiren bir ilişkiyi anlatıyor.
Maya Moore, dünyanın en iyi kadın basketbol oyuncularından biriydi. 2019'da, en iyi döneminin zirvesindeyken, haksız yere hapsedilmiş bir adam için savaşmak için oyundan uzaklaşmaya karar verdi. Breakaway, hedefini nasıl gerçekleştiğinin ve olağanüstü dramatik ve muzaffer bir şekilde nasıl galip geldiğinin olağanüstü hikayesidir. Yönetmenliğini Rudy Valdez'in yaptığı belgesel, iç içe geçmiş çok farklı iki hayat çizgisinin izini sürüyor. Moore çok genç yaşlardan itibaren bir basketbol fenomeniydi ve Connecticut Üniversitesi'nde arka arkaya ulusal şampiyonluklar kazanmadan önce Georgia'da bir lise yıldızıydı. Bu arada, Moore'un doğduğu Missouri'de, Jonathan Irons adında bir adam yoksulluk içinde büyüdü ve genç yaşında, hırsızlık ve saldırıdan suçlu bulundu ve 50 yıl hapis cezasına çarptırıldı. Moore, Irons'ın davasını ortak aile arkadaşlarından öğrenecek ve sonunda onu hapishanede ziyaret etmeye ve suç mahallinde olmadığını ve savcılığın görevini doğru yapmadığına yönelik kanıtlar ortaya çıkınca serbest bırakılması için yollar aramasına yardım etmeye başlayacaktı. 2019'da dört WNBA şampiyonluğu, iki Olimpiyat altın madalyası, bir MVP ödülü ve bir en skorer oyuncu unvanının ardından Moore, 29 yaşında basketboldan izin alarak Irons'ın serbest bırakılması için çalışmaya kendini tam zamanlı olarak adamaya karar verdi. Özel erişime sahip film, yasal sistem boyunca yolculuğu ve ardından gelen duygusal iniş ve çıkışları anlatıyor. Breakaway, Amerikan ceza adalet sisteminin eksikliklerinin samimi, sürükleyici, zaman zaman yürek burkan bir portresi ve Moore'un hayatını sonsuza dek değiştiren davaya ve ilişkiye bağlılığının nihayetinde ilham verici bir hikayesi.