Phi Slama Jama
They were the most popular fraternity on the campus of college basketball in the early 1980s. Led by a Nigerian soccer player named Hakeem Olajuwon and a lightly recruited hometown kid named Clyde Drexler, the University of Houston Cougars not only electrified the NCAA Final Four with three straight appearances (1982-84), but they also helped transform the game itself.
They were the most popular fraternity on the campus of college basketball in the early 1980s. Led by a Nigerian soccer player named Hakeem Olajuwon and a lightly recruited hometown kid named Clyde Drexler, the University of Houston Cougars not only electrified the NCAA Final Four with three straight appearances (1982-84), but they also helped transform the game itself. In this 30 for 30 film, director Chip Rives ("Brian and The Boz") brings back the high-flying circus act under ringmaster Guy V. Lewis and spins a tale of true greatness and crushing heartbreak. But while exploring that larger narrative, Rives also focuses on the disappearance of enigmatic role player Benny Anders and the lasting brotherhood that compels teammates and 1981-82 co-captains Eric Davis and Lynden Rose to try and find him after more than two decades of mystery.