In SPIDER-MAN 2, Tobey Maguire returns as the mild-mannered Peter Parker, who is juggling the delicate balance of his dual life as college student and a superhuman crime fighter. Peter's life becomes even more complicated when he confronts a new nemesis, the brilliant Otto Octavius who has been reincarnated as the maniacal and multi-tentacled "Doc Ock." When Doc Ock kidnaps MJ, Spider-Man must swing back into action as the adventure reaches new heights of unprecedented excitement.