Scandal
Olivia Pope, the former head of media relations to the President of the United States, leaves the White House to open her own firm. She and her team use their legal smarts and connections to manage crises, save reputations, and diffuse what could be considerable scandals in Washington, D.C. Though they handle controversy professionally, this crew has a few scandals among them as well. Olivia has had an affair with the President, and though they still long to be together, their careers come first and make romance all but impossible.