The Shield
Breaking the conventional formula of the cop genre, THE SHIELD plays out in a tough, morally ambiguous world in which the line between good and bad is crossed every day. It focuses on the tension between a group of corrupt but effective cops led by Detective Vic Mackey, a captain with the burden of bringing them down as well as reducing crime in her district, and a City Councilman out for his own political gain.