Ancient Impossible
How did the Ancients move impossibly huge objects? Why did the Roman forces at the siege of Masada decide to shift an entire mountain by hand? We reveal the ancient technology that allowed the Egyptians to move a 1,000 ton obelisk, and show how the Romans moved even heavier objects at the temples at Baalbek.