Lost Treasures of the Bible: Secrets of Faith
The series follows archaeologists across the Middle East as they embark on a new season of excavations to uncover the cities and civilizations featured in the Bible. From the story of David and Goliath to the origins of the Ten Commandments and the Dead Sea Scrolls, their discoveries shed new light on the Bible’s most famous mysteries.
This action-packed series follows archaeological teams as they search for “The Lost Treasures of the Bible.” Their discoveries shed new light on the cities, civilizations and events featured in the Bible’s most famous stories. Cameras capture findings that revolutionize our understanding of the legendary clash between David and Goliath and the violent battles that inspired Armageddon. Using state-of-the-art technology, scientists reveal never-before-seen details as they decode the ancient messages of the Dead Sea Scrolls. Key historic and religious sites across the Middle East, including Iraq, Israel and Egypt, illuminate the sinful world of Babylon, the miraculous life of Jesus Christ, and hint at the secrets behind long-lost treasures such as the Ark of the Covenant, as CGI animation brings these ancient realms back to life.