Gurren Lagann
In a bleak future where humanity is forced to live underground, a fourteen year-old boy named Simon is assigned the task of digging tunnels to expand his village. But Simon stumbles across a fantastic device, and with the help of many other friends, they use the robots power to fight against their oppressors and take back the surface.