This is What They Want
When Jimmy Connors arrived in New York for the 1991 U.S. Open, the one-time tennis superstar was 8 years removed from his last Grand Slam singles title, ranked 174th in the world and approaching his 39th birthday. On the verge of a quick first-round exit, Connors suddenly and unexpectedly re-captured the magic. This is What They Want illuminates his highly improbable march past a series of talented and youthful adversaries and explores how he became a polarizing and provocative personality.
When Jimmy Connors arrived in New York for the 1991 U.S. Open, the one-time tennis superstar was 8 years removed from his last Grand Slam singles title, ranked 174th in the world and approaching his 39th birthday. On the verge of a quick first-round exit, Connors suddenly and unexpectedly re-captured the magic. This is What They Want not only illuminates his highly improbable march past a series of talented and youthful adversaries, and explores how Connors became a polarizing and provocative personality who helped make tennis a high-octane spectator sport.