Percy Jackson & The Olympians: The Lightning Thief
Brought to a special camp for gods-in-training, a 17 year-old boarding school drop-out, upon discovering that he's Poseidon's half-human son, embarks on a cross-country trip with a satyr/protector and Athena's daughter to save his kidnapped mother, retrieve Zeus' stolen lightning bolt, and prevent a deadly war between the gods.