Memes & Nightmares
"Memes & Nightmares" is a satirical dive into NBA Twitter, led by Josiah and Jamel Johnson. Through a buddy-cop mystery lens, it unravels how memes and fandom turned basketball into a 24/7 cultural phenomenon of chaos and creativity.
"Memes & Nightmares" is a hilarious and insightful satirical film that dives into the vibrant world of NBA Twitter. Guided by the witty and iconic social-media personality Josiah Johnson (aka King Josiah) and his equally hilarious co-star Jamel Johnson (no relation!), the film weaves a dark, satirical buddy-cop mystery as “the Brothers Johnson” unravel the culture of memes, viral moments, and digital fandom that have turned basketball into a 24/7 cultural phenomenon. Packed with humor, unforgettable stories, unexpected guests, and the absurd brilliance of internet culture, "Memes & Nightmares" reveals how social media has forever transformed the way the NBA is experienced and celebrated. Whether you’re a die-hard NBA fan, a lover of memes, or someone who thrives on the chaos and creativity of the internet, this film offers a unique look at the intersection of sports and digital culture.