Rand University
Randy Moss has long been an enigma known for his brilliance on the football field and his problems off it. Sometimes there's even been an intersection of those two qualities. "Rand University" gets to that crossing by going back to where he came from - Rand, West Virginia - and exploring what almost derailed him before he ever became nationally known for his extraordinary abilities as a wide receiver. After overcoming troubles with the law, losing the opportunities to play at Notre Dame and Florida State and then reviving his enormously promising football career at Marshall University, all that was good and troubling about Randy Moss materialized on the day of the 1998 NFL Draft. Twenty picks were made before the Minnesota Vikings selected him in the first round. Based on what unfolded throughout Moss's NFL career, the teams that passed on him may have had a mixture of regret and relief.