The Last Dance
"The Last Dance" follows the Bulls' 1997-98 season from start to finish, while also covering the rest of the chapters in Jordan's remarkable career. The 10-part docuseries follows the Jordan timeline from when he was an emerging start on his high school team to becoming a worldwide marketing force and cultural figure.
In the Fall of 1997, Michael Jordan and the Chicago Bulls allowed a film crew to follow them as they went for their sixth NBA title in eight seasons. That resulted in a stunning portrait of one of the sport's most iconic athletes and a celebrated team. "The Last Dance" follows the Bulls' 1997-98 season from start to finish, while also covering the rest of the chapters in Jordan's remarkable career. The 10-part docuseries follows the Jordan timeline from when he was an emerging start on his high school team to becoming a worldwide marketing force and cultural figure. The series takes it name from a phrase coined by then-Bulls coach Phil Jackson, who knew that the season would likely be the final run for the core members of that 1990s Bulls dynasty.