Když jsou Larryho přátelé z muzea zabaleni a odvezeni do depozitáře Smithsonova institutu ve Washingtonu, putuje s nimi i egyptská tabulka s tajemnou mocí. A problém je na světě. Ve Smithsonově institutu totiž bydlí Ahkmenrahův zlý bratr, který se chce tabulky zmocnit, aby mohl probudit spící armádu lotrů a ovládnout svět.