akční a dobrodružný, sci-fi
Americká vesmírná loď přistane na pusté planetě. Astronauti zde objeví svět ovládaný opicemi, ve kterém jsou lidé považováni za divoká zvířata.
Charlton Heston a Roddy McDowall excelují v hlavních rolích tohoto legendárního sci-fi díla. Astronaut Taylor (Heston) ztroskotá na vzdálené planetě ovládané opicemi, které využívají primitivní lidskou rasu k experimentům a sportu. Taylor se brzy ocitne mezi lovnou zvěří a jeho život se ocitne v rukou laskavého šimpanzího vědce (McDowall).