Zvoník u Matky Boží
Quasimodo, zvoník od Matky Boží, opouští svou věž a vydává se hledat svou jedinou kamarádku, Esmeraldu. Ač by to od hrbatého zvoníka nikdo nečekal, podaří se mu zachránit město a dokázat, že ostatní je třeba soudit podle činů a ne podle vzhledu.
Studio Disney vdechlo život příběhu o hrdinských skutcích Quasimoda, laskavého a osamělého zvoníka od Matky Boží. Animovaný film se inspiruje klasickým románem Victora Huga. Viktor, Hugo a Lavern, Quasimodovi kamarádi, kteří na kostele slouží jako kamenné chrliče, svému hrbatému kamarádovi radí, aby opustil bezpečnou samotu ve věži a vyrazil mezi lidi, především za svou přítelkyní a krásnou tanečnicí Esmeraldou. Ač by to při pohledu na zasmušilého zvoníka nikdo nečekal, podaří se mu zachránit milované město i jeho obyvatele a také všem ukázat, že je třeba ostatní soudit podle jejich činů, a ne podle vzhledu. Hudbu k jednomu z nejoblíbenějších disneyovských muzikálů složil známý skladatel Alan Menken.