Afgangseksamen er lige rundt om hjørnet for Troy, Gabriella, Sharpay, Chad, Ryan og Taylor… og bare tanken om, at de skal gå i hver deres retning, får disse Wildcats til at gøre noget, de vil huske for altid. Sammen med de resterende Wildcats sætter de en forårsmusical op, der afspejler deres håb og frygt for fremtiden - samt uforglemmelige øjeblikke i deres liv, hvor de voksede op sammen.