Inde i Okavango
Okavangos flodbækken er en vital vandkilde for lokalbefolkningen og de ikoniske dyrearter i Afrika. Denne oase er nu under pres på grund af menneskers stigende aktivitet. Følg et team af moderne opdagelsesrejsende på en imponerende fire måneders ekspedition på tværs af tre lande for at redde det flodsystem, der fører vand ud i Okavango-deltaet, en af vores planetens sidste vilde vådområde.