Whiskey on the Rocks
Whiskey on the Rocks er en humoristisk gendigtning af hændelserne fra oktober til november måned i 1981, da den sovjetiske ubåd U-137 gik på grund ved Karlskrona-skærgården. Aldrig før har verden været tættere på atomkrig, og alt ansvar hviler nu på skuldrene af én mand: Sveriges statsminister Thorbjörn Fälldin.
Det er oktober 1981, under den kolde krigs højdepunkt, hvor de politiske spændinger er store, og truslen om atomkrig aldrig er langt væk. Det er en kold nat om bord på den sovjetiske ubåd U-137, men besætningen holder varmen med en livlig fest for at fejre, at en af dem er blevet far. Det ene glas tager det andet, og ubåden ender med at gå på grund i neutrale Sverige ved Karlskrona-skærgården, kun et stenkast fra landets tophemmelige flådestation. Whiskey on the Rocks er en humoristisk gendigtning af denne utrolige, men sande historie, der udforsker de katastrofale konsekvenser af denne sprutdrevne fejltagelse. Aldrig før har verden været tættere på en atomkrig, og alt ansvar hviler nu på skuldrene af én mand, der skal nedtrappe flere krigsliderlige lederes ambitioner: Sveriges statsminister Thorbjörn Fälldin.