Sofia den første: Kongelig magi
Prinsesse Sofia tager på sjove eventyr på Charmelilles Skole for kongelig magi. Ledsaget af nye venner og dyre-kammerater er hun parat til at bevise, hun er den mest magiske prinsesse, der findes!
Prinsesse Sofia af Fortryllia skal starte på en ny skole - Charmelilles Skole for kongelig magi. I selskab med sine kongelige venner - prinsesse Laila, prinsesse Camilla og prins Søren, såvel som hvalpehjørningen Pepper, der er skoleslots-kæledyr - vil Sofia finde ud af, hvad det vil sige at være Evigrigets mest kongelige prinsesse. En hel magisk verden venter på hende, og Sofia begiver sig ud på spændende, nye eventyr sammen med nye og gamle venner, sin kongelige familie samt trofaste dyre-kammerater.