Survive and Advance
I 1983 gik NC State Wolfpack, trænet af Jim Valvano, videre til efterspillet ved at vinde ni vind-eller-forsvind-kampe i træk – hvoraf de var ved at tabe syv i de sidste minutter – hvor de vandt over folk som Michael Jordan og Ralph Sampson, der tre gange var blevet kåret til nationens bedste spiller.
I 1983 gik NC State Wolfpack, trænet af Jim Valvano, videre til efterspillet ved at vinde ni vind-eller-forsvind-kampe i træk – hvoraf de var ved at tabe syv i de sidste minutter – hvor de vandt over folk som Michael Jordan og Ralph Sampson, der tre gange var blevet kåret til nationens bedste spiller. Den utippede trup nåede til den nationale mesterskabskamp mod nr. 1, Houston, også kendt som Phi Slama Jama, et hold med de to fremtidige NBA-spillere i top 50 nogensinde Hakeem Olajuwon og Clyde Drexler. NC State var en af historiens største outsidere i finalen. Kampen bød nok på det bedste college basketball, man nogensinde har set, og endte med en mindeværdig dyst.