Sovjetunionen, 1982: Vassily studerer til præst, men en KGB-agent kræver, at han angiver sin ven. Hvis ikke, mister han sit kald. Tro, frygt og samvittighed kolliderer i et skæbnesvangert valg om fremtid og liv.