Tim Richmond: To The Limit
Naturlig. Rockstjerne. Outsider. I 1980'erne levede racerkører Tim Richmond sit liv, som han kørte bil: uden hæmninger.
Naturlig. Rockstjerne. Outsider. I 1980'erne levede racerkører Tim Richmond sit liv, som han kørte bil: uden hæmninger. Richmond var født ind i en velhavende familie og var dermed det modsatte af sydstatsracerkørerne, der dominerede NASCAR. Han var også en prangende showman, der solede sig i opmærksomhed fra medier og fans, især opmærksomheden fra kvindelige beundrere. Ikke desto mindre var det Richmonds præstationer på banen, der endte med at gøre ham til en væddeløbslegende. Og i 1986, da han vandt syv NASCAR-løb og sluttede på tredjepladsen i Winston Cup-seriens pointløb, troede nogle, at han var på nippet til stjernestatus. Men snart indhentede hans ubekymrede livsstil ham. Han trak sig uventet fra NASCAR, angiveligt med dobbeltsidet lungebetændelse. I virkeligheden var diagnosen langt mere dyster: Han havde AIDS. Richmond vendte tilbage til banen i 1987, men trak sig igen næste år igen, da hans helbred blev værre. Han tilbragte sine sidste dage som en eneboer og døde 13. august 1989 i en alder af 34.