Takk for turen
En pensioneret skiløber tager sig af sin skrantende tidligere træner og ser tilbage og frem. Roland og Bertil bor sammen på en fjerntliggende gård i det østlige Norge. Men Bertils kræftdiagnose kaster skygger over deres forhold, og deres roller bliver byttet rundt. Roland må tage sig af sin tidligere træner og partner, der nægter livsforlængende behandling. Sammen ser de tilbage på deres forhold og karriere, mens Roland også må se frem til et liv uden Bertil.