The Handmaid's Tale
Fødselstallet falder drastisk, så et fundametalistisk styre er begyndt at behandle kvinder som statens ejendom. Offred er en af de få frugtbare kvinder, og hun er tvunget til at leve et liv som Tjenerinde med det eneste formål at føde børn for overklassen.
June står over for sin største udfordring, da Gilead slår hårdt ned på oprørerne.
June reflekterer over sine oplevelser i Gilead og beslutter, hvad der nu skal ske.