Les Diseurs de Vérité
”Les Diseurs de Vérité” portrætterer den livstruende virkelighed for en systemkritiker i Algeriet. Journalisten Sahafis satiriske klummer fremprovokerer adskillige mordforsøg. Han står over for et hårdt valg: at flygte eller blive og måske gå en brutal død i møde. Han vælger at blive i et land, hvor ord kan blive en dødsdom.