Sommersby
Efter seks år som soldat i Den Amerikanske Borgerkrig vender en venligere og mere betænksom soldat hjem til sin gård og kone, som ellers troede, han var død. En skuffet bejler afslører, at manden er en bedrager, og at den rigtige Sommersby er efterlyst for mord. Nu må soldaten enten afsløre sin sande identitet eller dø for en andens forbrydelser.
Richard Gere og Oscar-vinderen Jodie Foster spiller hovedrollerne i denne romantiske fortælling om en mand, der kommer hjem fra Den Amerikanske Borgerkrig fuldkommen forandret. Det er syv år siden, at Jack Sommersby (Gere) rejste afsted som soldat, og krigen sluttede for to år siden. Hans kone Laurel (Foster) har beholdt deres gård og er nu forlovet. Men da Sommersby vender tilbage, annullerer hun hurtigt sin forlovelse for at flytte ind med sin tidligere brutale mand, som nu er venlig, omsorgsfuld og succesfuld. Mens Sommersby og hans kone deler hemmeligheder om hans fortid, der vil ryste lokalsamfundet hvis, og når, de bliver afsløret.