Uncharted Amazon
I den peruvianske jungle kæmper en silkeagtig myresluger mod træthed, mens en kolibrimor tager sig af sin unge. Regntiden nærmer sig, og regnskovens indbyggere tilpasser sig med besynderlige forhold og opfindsomme strategier. Men ankomsten af en ny art tager dem på sengen og udfordrer deres modstandsdygtighed, som er finpudset gennem årtusinders evolution.