Tutankhamuns skatte
Det skabte overskrifter verden over, da Howard Carter opdagede Tutankhamons gravkammer i 1922. I tiåret efter fundet er mange af faraoens uvurderlige ejendele forsvundet ned i museumskældre og arkiver over hele Egypten. Nu samles alle 5398 genstande for første gang i det nye Grand Egyptian Museum.
Nok blev Tutankhamon gravlagt med en hel del genbrugsting, men masken var ikke en af dem.