Behind Enemy Lines
Owen Wilson og Gene Hackman spiller hovedrollerne i historien om en pilot fra flåden, som må flygte fra utrættelige fjendtlige tropper, da hans fly bliver skudt ned over fjendtligt territorium.
Da en pilot skydes ned og prøver at flygte fra en fjendtlig hær, forhindres kommandanten af politiske grunde i at udføre sin redningsoperation, og piloten tvinges til at gøre en umenneskelig indsats.