Eventyret fortsætter for det 14-årige tech-geni, Hiro, og hans omsorgsfulde, hypermoderne robot, Baymax. Som om det ikke var nok med presset fra at være den nye dreng på San Fransokyos prestigefyldte teknologiske institut, så bliver det først rigtig kompliceret i fritiden. Hiro og Baymax slår sig sammen med deres venner, Wasabi, Honey Lemon, Go Go og Fred for at danne det legendariske superheltehold, Big Hero 6. De beskytter byen mod en spraglet horde af videnskabeligt optimerede skurke, som er fast besluttet på at skabe kaos og ødelæggelse!