Inspector Gadget
En sikkerhedsvagts drøm bliver til virkelighed efter et fatalt møde med den onde dr. Claw. Han bliver omdannet til en kybernetisk politibetjent af den smukke dr. Brenda Bradford.
Inspector Gadget sætter turbo! Under et vovet redningsforsøg støder John Brown (Matthew Broderick), en naiv og dum sikkerhedsvagt, ind i onde dr. Claw (Rupert Everett) og må klamre sig til livet. Den dygtige dr. Brenda Bradford (Joely Fisher) vil teste sin robotekspertise og gør ham til Inspector Gadget. Og Gadget får brug for alle sine tricks for at besejre Claw, før han laver ravage i verden.