Star Wars: A New Hope (Episode IV)
Den unge bondedreng Luke Skywalker kastes ud i et galaktisk eventyr, da han opsnapper et nødkald fra den tilfangetagne prinsesse Leia. Begivenheden sender ham på en farlig mission for at redde hende fra Darth Vader og det onde Imperium.
Luke Skywalker begynder en rejse, der vil ændre galaksen i Star Wars: A New Hope (Episode IV). Nitten år efter Imperiets dannelse, kastes Luke ind i kampen med oprørsalliancen, hvor han møder Obi-Wan Kenobi, der har levet i isolation i årevis på ørkenplaneten Tatooine. Obi-Wan begynder Lukes Jedi-træning, da Luke tager med på en farlig mission for at redde den smukke oprørsleder prinsesse Leia fra Darth Vader og det onde Imperium. Indeholder afbildning af tobak.