Waking the Titanic
I 1912 sejlede fjorten irske indvandrere fra Addergoole i County Mayo med Titanic på den skæbnesvangre jomfrurejse for at søge arbejde i Amerika. Dokumentaren fortæller deres historie gennem interviews og genopførelser af den tragiske nat, hvor skibet stødte på et isbjerg, og over 1.000 mennesker mistede livet.