Eric Dane, den elskede stjerne fra “Grey’s Anatomy” og “Euphoria”, er død efter en hård kamp med ALS. I 2025 talte Dane for første gang med Diane Sawyer om sin diagnose. Her fortalte den karismatiske stjerne åbent om sit helbred, sin familie og sit arbejde.
Efter Eric Danes død som følge af en voldsom kamp med ALS hylder vi den elskede skuespiller og genser et interview med ABC News-værten Diane Sawyer. Her talte Dane for første gang åbent om sin ALS-diagnose. Han reflekterer over chokket, da han fik nyheden, sine symptomer, og hvordan sygdommen formede hans fremtid. Han ser også tilbage på sine tidlige roller, op- og nedturene i “Grey’s Anatomy”, venskabet med Ellen Pompeo og det, der bragte ham glæde. Senere får de selskab af hans læge og førende ALS-ekspert, dr. Merit Cudkowicz. De drøfter, hvorfor ALS er svær at diagnosticere, den bekymrende stigning i tilfælde, og hvilke hverdagsfaktorer der kan spille ind. De taler også om håbet, der findes i ny forskning og teknologi. Afsnittet ser desuden tilbage på den virale Ice Bucket Challenge fra 2014 og dens store betydning for opmærksomhed på og forskning i ALS.