Tommy er en genert, overset produktionsassistent, som arbejder på settet til en reklame for dyre biler. Da filmstjernen David ankommer for at være med i reklamen, følger Tommy et spor af brødkrummer, som måske fører ham til berømmelse, til David og til den sandeste version af ham selv. 'The Talent' er en højspændt rejse i maskulinitet, ambition og begær.