Rejsen til Jordens indre
Diego og hans venner tilbringer sommeren på en lejr, der drives af Pompilio Calderon, en excentrisk opdagelsesrejsende. Der finder de en medaljon, der tilhører Pola, Diegos bedstemor. De følger i hendes fodspor og oplever utrolige eventyr i en parallel dimension, mens de prøver at redde planeten fra en katastrofe.
Diego drømmer om, at hans bedrifter i et videospil bliver til virkelige eventyr. Han er et kreativt og nysgerrigt barn, en opfinder og lederen af sin vennegruppe. Diego tilbringer sommeren med sine venner på en lejr, der drives af Pompilio Calderon, en excentrisk og kendt opdagelsesrejsende. Der finder de en medaljon, der tilhører Pola, Diegos bedstemor. De følger i hendes fodspor og opdager nogle ruiner og en mystisk portal til Verne-dimensionen, et parallelt univers, der symboliserer, hvordan vores planet kunne have været, hvis det ikke var for menneskets destruktive grådighed. De oplever utrolige eventyr på deres mission for at hjælpe Pola med at balancere begge dimensioner og redde planeten fra en katastrofe.
Pola og Pompilio sejler i skjoldet fra en kæmpeskildpadde ned ad en farlig, giftig flod.
Martin undersøger basen på Nordpolen. Han opdager, at Calderon-familien borer i Jorden.
Martin udfører sin plan for at ødelægge Calderons ultralydsbor, men han bliver opdaget.
Diego får lukket sprækken og beder sin bedstemor om ikke at slette hans venners hukommelser.