The Strain
The Strain er historien om CDC Canary Teamet, som undersøger et udbrud i New York og som trækker tråde til vampyrverdenen. I takt med at truslen øges, kæmper teamet for menneskeheden.
The Strain er en højspændt thriller, som fortæller historien om dr. Ephraim Goodweather, chef for CDC Canary Holdet i NYC. Han undersøger sammen med sit hold et virusudbrud, som trækker onde tråde til vampyrverdenen. I takt med at truslen øges, kæmper holdet for menneskehedens skæbne.
Fet og Quinlan skal finde ud af, hvordan de får atombomben tilbage til New York.
Setrakians helbred svigter, og han presser sig selv til grænsen i sin jagt på sejr.
I seriens sidste afsnit udtænker Quinlan en desperat plan, som har enorme omkostninger.