Memphis to the Mountain
Fra South Memphis’ barske gader drager en gruppe unge klatrere ud for at bestige et 4877 meter højt klippetårn på Mount Kenya. De udfordrer deres verdens og egne grænser, konfronterer tynd luft, rå frygt og klatrer mod selvopdagelse.
Fra Memphis’ hårdeste kvarterer til toppen af Mount Kenya. En gruppe unge klatrere trodser fordomme og tyngdekraft i deres kamp for at bestige et 5000 meter højt klippemassiv. Gennem et år med intens træning, side om side med legender som Alex Honnold og Philip Henderson, overvinder de frygt og udmattelse. De opdager, at den største udfordring ikke er bjerget, men at forandre deres selvopfattelse. En historie om mod, forvandling og viljen til at overgå egne begrænsninger.