Virkelighedens Græsrødder
Kom med ind i et uset mikrounivers, hvor en karismatisk rollebesætning af miniaturehelte bruger ufattelige superkræfter for at overleve, lige fra den hurtigbenede sandspringer, der undslipper varmen på Borneos strande til en vandnymfes magiske metamorfose i en britisk dam til månemøl i Smoky Mountain, hvis mission er at få vinger, finde kærlighed og videregive sine gener i løbet af en kort nat!
På den afrikanske savanne står to heroiske insekter over for enorme udfordringer i kæmpernes land.