Shardlake
Året er 1536. Advokaten Matthew Shardlakes liv bliver vendt på hovedet, da Thomas Cromwell får ham til at undersøge et mistænkeligt dødsfald på det afsides kloster Scarnsea. Bedrag, svig og korruption hærger klosteret, og det står hurtigt klart, at det ikke er det første mord. Shardlake bliver indblandet i et spind af løgne, som ikke kun truer hans integritet, men selve hans liv. Denne fængslende whodunnit-serie er baseret på de verdensberømte Tudor-krimiromaner skrevet af C.J. Sansom.
Shardlake rejser til Scarnsea for at efterforske et brutalt mord på det afsides kloster.
Shardlake hører en chokerende anklage, der inddrager Cromwell og kan bringe ham selv i fare.
Endnu et dødsfald fører Shardlake til en grusom opdagelse, som ændrer efterforskningens forløb.
Shardlake udsættes for Cromwells vrede, men vender tilbage i håb om endelig at afdække sandheden.