The Amateur
I denne spion-thriller er Charlie Heller (Rami Malek) en dygtig, men yderst introvert CIA-dekoder, der arbejder i Langley. Da hans kone bliver dræbt i et terroristangreb i London, og hans overordnede afslår at handle, kaster Heller sig ud på en farlig rejse kloden rundt for at pågribe de ansvarlige med sin intelligens som det ultimative våben.
Charlie Heller (Rami Malek) er en dygtig, men dybt introvert dekoder for CIA, der arbejder i kælderen i hovedkvarteret i Langley, hvis liv vendes på hovedet, da hans kone bliver dræbt i et terroristangreb i London. Da hans overordnede afslår at handle, tager han sagen i egen hånd og begiver sig ud på en farlig rejse jorden rundt for at finde de ansvarlige med sin intelligens som det ultimative våben til at opnå sin hævn. I filmen spiller også Rachel Brosnahan, Caitríona Balfe, Michael Stuhlbarg og Laurence Fishburne. “The Amateur” er instrueret af James Hawes. Ken Nolan og Gary Spinelli står bag manuskriptet, der er baseret på en roman af Robert Littell.