Ramona and Beezus
I forsøget på at modbevise sit image som uregerlig og problemskabende, udtænker det midterste barn fantasifulde Ramona Quimby forskellige pengestrategier for at hjælpe familien.
Ramona er en lille pige med meget fantasi og en næse for drilleri. Hendes legesyge narrestreger holder alle i hendes kærlige familie på stikkerne, inklusive hendes ældre søster Beezus, der bare forsøger at overleve det første år i gymnasiet. Gennem alle barndommens sejre og nederlag lærer Ramona og Beezus, at alt er muligt, når man tror på sig selv og stoler på hinanden.